شما اینجا هستید
اخبارکیش » تحرکات مخفی برخی مسببان وضع موجود کیش جهت ابقا در دولت جدید!

با گذشت از مرحله انتخابات ریاست جمهوری کشور و انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان هشتمین رئیس جمهور با اکثریت آراء، پس از گذشت هشت سال ناکارامدی، بیم و امید همچنان در کشور وجود دارد و علیرغم رای مردم به گزینه ای که تفکرات متفاوت از گذشتگان داشته و امیدی که در کشور به وجود آمد، اما با توجه به شرایط فعلی و زمین سوخته ای که دولت قبل به دولت جدید تحویل داد، آینده قابل پیش بینی نبوده و باید دید تا سیاست های کلان دولت به چه سمت حرکت خواهد کرد و آیا این امید، جامه عمل به خود می پوشاند ؟!

به گواه تمامی آمار و ارقام و حتی با پرس و جوی ساده از میان کیشوندان، سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت های تابعه آن که در دوره گذشته به واسطه انتصابات فامیلی نزدیکان و اقوام رئیس جمهور و دولتمردان به حیاط خلوت دولت شهرت یافت، حد نصاب جدیدی از ناکارامدی را به نمایش گذاشت و با نزدیک شدن به انتخابات و برملا شدن مسائل درون سازمانی که مدت ها سعی در پنهان نمودن آن شده بود، زوایای بیشتری از واقعیت های حکمرانی بر جامعه چهل هزار نفری جزیره کیش آشکار شد،

امیدها به بر سرکار آمدن رئیس جمهوری که فارغ از ملاحظات قومی، سیاسی و مصلحتی، اهتمام ویژه ای به شایسته سالاری داشته باشد بیشتر شد. پس از انتخابات، مردم و جامعه کیش برای پایان دولت حسن روحانی لحظه شماری کرده و خواستار خروج هر چه زودتر برخی مدیران ناکارامد و ژن های برتر از سازمان، بررسی عملکرد آنان توسط مراجع ذی صلاح و سپس بر سرکار آمدن مدیری دلسوز و آشنا به دغدغه های واقعی مردم هستند. اما در این میان و با ناباوری، خبرهایی از تحرکات جدید برخی مدیران و معاونان این سازمان جهت نزدیک شدن به چهره های تأثیرگذار در دولت جدید به گوش می رسد. خبرهایی که پیش از انتخابات نیز شایعه ی آن به واقعیت پیوست و پس از مهره چینی صورت گرفته، دیدارهای مخفیانه یکی از معاونان فعلی با یکی از نزدیکان ستاد رئیسی در کیش آغاز شد و این رایزنی ها و دیدارها پس از انتخابات نیز در تهران با افراد ذی نفوذ ادامه یافت و همچنان ادامه دارد.

بی شک برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، شرکت های تابعه و نهادهای زیرمجموعه به خوبی به عملکرد خود واقفند و می دانند پس از گذشت هشت سال و با توجه به شرایط موجود، خواست عمومی کیشوندان، بررسی و رسیدگی به عملکرد حوزه های مختلف سازمان و مدیران آن در سمت های مختلف خارج از فضای تبلیغاتی هشت ساله و روشن شدن نقش برخی از معاونین و مدیران در تصمیمات کلان و تأثیرگذار جزیره و یا تَرک فعل های صورت گرفته و در صورت لزوم برخورد قانونی توسط مراجع قضایی و اطلاعاتی است. حال آنکه خبر از تلاش مجدد این افراد برای ابقا یا ارتقاء بسی جای تأمل و تعجب دارد و توجه به این امر لازم است که این افراد در خود چه دیده اند و یا جایگاه فعلی یا آتی آنان چه منفعتی برایشان دارد که به جای پاسخگویی به افکار عمومی، اینچنین برای حفظ پست و سمت دست و پا می زنند.

ذکر این نکته ضروریست که علاوه بر اینکه افکار عمومی کیش به هیچ وجه پذیرایی ادامه این ناکارامدی ها نخواهد بود، رسانه های مستقل و غیرسازمانی کیش علیرغم فشارهای وارده و تهدیدات مکرر برخی افراد، طبق رسالت خود، پیگیر مطالبات به حق مردم و افکار عمومی کیشوندان بوده و هستند. آنگونه که از فضای کلی سیاسی برمی آید، در روزهای ملتهب جامعه که توجهات به مسائل دیگر از جمله کرونا است، برخی افراد با پنهان کاری، رایزنی، قول و وعده و … به دنبال تثبیت جایگاه و دوختن کیسه ای جدید برای آینده خود هستند و این مسئله از چشم تیزبین رسانه های مستقل مغفول نمانده و در صورت مصلحت بدون هیچ واهمه، به صورت جمعی و جهت روشن شدن افکار عمومی و جلوگیری از تکرار وضعیت فعلی برای آینده این جزیره، ابعاد جدیدی از این اتفاقات در حال انجام منتشر خواهند کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. مزینانی

    تیم خواهرزاده رئیس جمهور و داماد ایشان و یکی از رستوران داران جزیره که در ستاد رئیسی بود کامل شد …

  2. حسام قربانپور

    با سلام
    برکناری از سمت و عزل این دسته از مدیران و معاونین بی لیاقت و فرمایشی، کافی نیست بلکه باید در دادگاه محاکمه شوند.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش