شما اینجا هستید
اجتماعی » به‌زودی یک کشتی کروز در استان هرمزگان استقرار پیدا خواهد کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل ازخبرگزاری تسنیم  یکی از ظرفیت‌های بالقوه استان هرمزگان گردشگری است که با تکیه بر آن و افزایش جنبه‌های توریست‌پذیری می‌توان گردشگرانی را می‌خواهند جنوب کشور را به عنوان مقصد سفرهای خود انتخاب کنند هرمزگان را به حریفی بی رقیب در مقایسه با سایر استان‌های جنوبی تبدیل کند.

قطعا یکی از زیباترین جنبه‌های توسعه برای هر جامعه‌ای توسعه زمینه‌های گردشگری آن است چرا که عایدی آن در کنار اینکه برای گردشگران لحظاتی شاد و فرح بخش ایجاد می‌کند در بقیه ایام سال نیز مورد استفاده مردم بومی قرار می‌گیرند و آن‌ها نیز می‌توانند از امکانات به وجود آمده استفاده کنند.

یکی از امکاناتی که در گردشگری دریایی بسیار مورد توجه گردشگران قرار دارد، کروزهای تفریحی است، به طور کلی کروزهای تفریحی به انواعی از کشتی‌ها گفته می‌شود که با امکانات کامل تفریحی می‌توانند امکان مسافرت‌های طولانی بر روی دریاها و اقیانوس‌ها را ایجاد کند، کشتی‌های کروز امکاناتی مثل پارک آبی، شهربازی، رستوران، اقامتگاه را در دل خود جای داده‌اند و باید آن‌ها یک شهر مدرن، فول امکانات، زیبا و متحرک بدانیم.

کشتی‌های کروز به واقع نقش بسیاری در جذب گردشگر دارد چرا که مردم به تفریحات دریایی علاقه بسیاری دارند و قطعا یکی از جاذبه‌هایی که کشوری مانند ترکیه توانسته است خود را جزو چند کشور گردشگرپذیر دنیا کند رونق همین تفریحات دریایی و استفاده از کشتی‌های کروز تفریحی است.

امروز یکی از جاذبه‌هایی که در استان هرمزگان باعث می‌شود تا گردشگران و مسافران به این استان سفر کنند امکان تردد با خودرو به جزایر کیش و قشم و همه در نوروز امسال نظاره‌گر بودند که همین یک امکان چه میزان گردشگر را به استان کشاند پس این یعنی اگر امکان جدیدی مانند کشتی‌های کروز نیز به جاذبه‌های گردشگری استان اضافه شود قطعا حجم بالایی گردشگر جدید علاقه‌مند به این نوع تفریح و سفر نیز راهی استان خواهند شد و یا دست کم هر کسی تلاش خواهد کرد یکبار هم شده سفر تفریحی بر روی پهنه آبی را تجربه کند.

حتی این امکان می‌تواند راهی برای توسعه گردشگری در دو سوی خلیج فارس باشد.

زمینه اشتغال کشتی‌های تفریحی کروز را هم نباید دست کم بگیریم و بدانیم که حضور این نوع کشتی‌ها قطعا می‌توان یک پیشران برای اقتصاد و اشتغال هرمزگان باشد بنابراین دیر یا زود باید به سمت ایجاد این امکان در استان هرمزگان پیش برویم.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در حاشیه بازدید از ستاد اسکان شهرستان بندرعباس اظهار داشت: یکی مسائل مهم برای ما در استان هرمزگان توسعه صنعت گردشگری است و باید تلاش کنیم تا بتوانیم صنعت گردشگری در هرمزگان را ۱۲ ماهه کنیم تا گردشگری هرمزگان همیشه زنده و پویا باشد و منحصر در برخی ماه‌ها نشود.

وی افزود: با پایان ایام تعطیلات نوروز ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و ایام تعطیلات عید فطر را پیش‌رو خواهیم داشت لذا بر همین مبنا دستگاه‌های ذی‌ربط باید برای تعطیلات عید فطر و حضور مسافران  برنامه ویژه‌ای داشته باشند.

استاندار هرمزگان بیان‌کرد: خوشبختانه طرح‌های خوبی برای توسعه گردشگری دریایی در استان هرمزگان وجود دارد و در همین راستا پیشنهادی را از  استانداری هرمزگان به هیئت دولت ارسال کردیم که در آن بتوانیم برای ارائه سوخت به کشتی‌های کروز تفریحی مجوز بگیریم که خوشبختانه مورد  موافقت ریاست جمهور و هیئت وزیران قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در نتیجه موافقت هیئت دولت با پیشنهاد استانداری هرمزگان به‌زودی یک کروز تفریحی در سواحل هرمزگان مستقر می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش