شما اینجا هستید
اخبارکیش » در نوروز امسال کیفیت فدای کمیت شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از فیدار آریا، رحمان سادات نجفی  با اشاره به اینکه جزیره کیش در نوروز امسال شاهد حضور تعداد کثیری از گردشگران بود که مسیر دریایی کیش را برای سفر انتخاب کرده بودند اظهار کرد: با توجه به شلوغی های جزیره متاسفانه پیش بینی و انتظاری که از رونق بازارها با حضور گردشگران وجود داشت محقق نشد.

وی با بیان اینکه عدم اجرای قوانین مشخص برای اعمال محدودیت ها پس از دو سال کاهش مسافر در ایام نوروز با هدف رونق جزیره از وعده هایی بود که از سوی مسئولان داده شده بود اما این وعده ها محقق نشد افزود: شاید یکی از مشکلات در این مسیر عدم ثبات و تغییر مدیریت ها در جزیره کیش است که طی سال های گذشته آسیب های بسیاری به جزیره و اقتصاد آن وارد کرده است.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش با تصریح بر اینکه در نوروز ۱۴۰۱ کیفیت فدای کمیت شد تاکید کرد: با احترام به همه گردشگرانی که جزیره کیش را برای سفر انتخاب کرده اند، اجازه ورود بیش از حد به خودروها و گردشگران مسیر زمینی و تمایل این عزیزان برای استفاده از کمپ های چادری وحتی اتراق در حاشیه پارک ها و تفرجگاه ها بیش از اینکه ثمره اقتصادی برای رونق جزیره داشته باشد موجب آسیب به طبیعت ومحیط بکر بسیاری از نقاط جزیره کیش شد.

وی افزود: در برخی موارد حتی گردشگران توان مالی یا تمایلی برای خرید چادر و اسکان در نقاط تعیین شده مانند کمپ ها نداشتند و در حاشیه پارک ها و معابر عمومی مستقر شدند که آسیب های اجتماعی و اختلال در نظم و انضباط شهری در پی داشت.

سادات نجفی با بیان اینکه شلوغی بیش از حد جزیره کیش موجب شد که در خدمات رسانی مشکلاتی ایجاد شود به افزایش مصرف آب و برق و کمبود موقتی در برخی موارد اشاره کرد و افزود: عدم اعمال محدودیت در ورود گردشگران و آماده نبودن زیرساخت های لازم به تعداد گردشگران ورودی به کیش در برخی موارد موجب شد تا مسافران و کیشوندان با کمبودهای موقتی آب در برخی نقاط جزیره و قطعی موردی برق باشند.

وی با تقدیر از تلاش های شرکت عمران و خدمات در ارائه خدمات مناسب و حفاظت و صیانت از فضای شهری تاکید کرد: با توجه به آمارهای رسمی ارائه شده از میزان پروازهای ورودی و خروجی کیش نسبت به مدت زمان مشابه در نوروز ۱۴۰۰ افزایشی مشاهده نشده و حتی میزان پروازها با ایام زمستان ۱۴۰۰ تغییر محسوسی نداشته و تنها تعداد مسافران از مسیر دریایی افزایش نسبت به سال گذشته در این ایام را نشان می دهد.

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در خصوص تامین مایحتاج ضروری در ایام نوروز نیز به برگزاری جلسات مستمر و منظم پیش از آغاز نوروز اشاره کرد و افزود: نیازهای ضروری اعم از تره بار و اقلام گوشتی به میزان لازم تامین شده و در این رابطه مشکلی وجود ندارد.

وی همچنین به مسئله انتقادات و شکایات مطرح شده از سوی گردشگران و کیشوندان در ایام نوروز اشاره و خاطر نشان کرد: با تقدیر از مدیریت بازارها برای همکاری و هماهنگی مناسب در ایام نوروز، از ابتدای نوروز تا کنون تنها سه شکایت که دو مورد مربوط به کیشوندان و یک مورد به گردشگران اختصاص داشت مطرح شده است که در محل توسط مدیریت بازارها به سرعت مورد رسیدگی قرار گرفت و به صلح و سازش منجر شد.

جزیره کیش از ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ پس از دو سال محدودیت های کرونایی شاهد حضور بیش از ۱۷۰ هزار گردشگراز مسیرهای هوایی و دریایی بود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش