شما اینجا هستید
اجتماعی » تشکیل ۲۵ پرونده اوتیسم در کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، نفیسه صدری کارشناس ارشد روانشناسی در همایش اوتیسم، گفت: این همایش با هدف آگاه سازی و شناخت هر چه بیشتر خانواده‌ها با اوتیسم و با حضور کارشناسان، صاحبنظران، متخصصان و خیران برگزار شد.

وی با بیان اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به اوتیسم در جزیره کیش وجود ندارد، افزود: ۲۵ پرونده برای افراد مبتلا به اوتیسم شناسایی شده در جزیره کیش تشکیل شده است.

نفیسه صدر‌ی با اشاره به کمبود نیروی متخصص در حوزه‌های کار درمانی و گفتاردرمانی و مکان آموزشی ویژه مبتلایان به اختلال اوتیسم در جزیره کیش گفت: برطرف شدن مشکلات این حوزه نیازمند مشارکت هرچه بیشتر سازمان‌ها و نهاد‌های متولی و خیران است.

دکتر فائزه دهقان نیز در این همایش با اشاره به افزایش تعداد مبتلایان به اختلال اوتیسم در دنیا گفت: بر اساس جدیدترین آمار از هر ۴۸ کودک ۱ کودک در دنیا به اختلال اوتیسم مبتلاست.

وی با اشاره به اهمیت توانبخشی و آموزش در سنین ۳ تا ۹ سالگی به مبتلایان اوتیسم، گفت: آموزش مناسب علاوه بر جلوگیری از قرارگیری مبتلایان در طیف شدید این بیماری می‌تواند کمک زیادی به استقلال بیماران در زندگی داشته باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش