شما اینجا هستید
اجتماعی » افزایش پروازها، توجه به امکانات رفاهی و توسعه زیرساخت‌های آب و برق باید در دستور کار قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در خطبه‌های نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام، گفت: دوران امامت امام رضا علیه السلام یکی از پرشکوه‌ترین دوران تاریخ تشیع است.

وی گفت: حراست از فرهنگ عاشورا و تقویت عزاداری حسینی از برکات وجود امام رضا علیه السلام بود.

امام جمعه کیش گفت: قیام عاشورا موجب احیا شدن اسلام نبوی شد و کسی که امام حسین علیه السلام را دوست داشته باشد خداوند را نیز دوست دارد.

وی افزود: وجه اشتراک شخصیت امام رضا علیه السلام و امام حسین علیه السلام در زیارتنامه هر دو بزرگوار اینگونه بیان شده است، کسانی که شما را با دست و زبان به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز در تعبیر شهادت با زبان، گفت: این یک جنگ شناختی است که هنوز هم ادامه دارد.

امام جمعه کیش گفت: بیان نسبت‌های ناروا به امام حسین علیه السلام موجب شد تا بسیاری از افراد در آن زمان به حقانیت امام حسین علیه السلام تردید کنند.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز گفت: دشمنان با تخریب و تحریف سعی می‌کنند جنگ شناختی به راه بیندازند تا جامعه را از مسیر اصلی دور کنند.

وی گفت: همانطور که ائمه اطهار علیهم السلام برای هدایت مردم تلاش کردند ما هم باید مراقب باشیم دچار انحراف نشویم و به توطئه‌های دشمنان توجه نکنیم.

امام جمعه کیش به سالروز جنایت رژیم صهیونیستی در صبرا و شتیلا و کشتار فلسطینیان در اردن اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به دنبال تسلط بر منطقه است و هرگاه بتواند باز هم جنایت می‌کند و تنها راه نجات امت اسلامی مقاومت تا نابودی رژیم صهیونیستی است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز وقوع دو حادثه در لیبی و مراکش را به دولت و مردم این کشور تسلیت گفت و از امت اسلامی خواست با مواسات و همدلی به مسلمانان این دو سرزمین کمک کنند.

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با جمعی از مردم سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هم اشاره کرد و گفت: حضرت آیت الله خامنه‌ایی در این دیدار نکات بسیار مهمی را یادآور شدند و یکی از آن‌ها هوشیاری مردم مقابل تفرقه افکنی دشمن و ایجاد اختلاف قومیتی و مذهبی است.

امام جمعه کیش، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی خدمات نظام جمهوری اسلامی در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را مثبت ارزیابی کردند و فرمودند: هرچند در این مناطق باید به رفاه مردم بیشتر توجه شود، اما خدماتی که در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی در این دو استان انجام شده است بی‌سابقه است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز گفت: تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، آتش افروزی و ایجاد اختلاف دسیسه‌های دشمن برای ناامن کردن منطقه و تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه کیش گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند، بحران سازی غرب را جدی بگیرید و با هوشیاری برابر دسیسه‌های دشمن بایستید، اگر خواب باشیم از دشمن ضربه می‌خوریم.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هر کسی دانسته و نادانسته، خواسته و ناخواسته با اقداماتی به امنیت ملی ضربه بزند در صف دشمن است و باید با آن مقابله کرد.

امام جمعه کیش به ماهیت گردشگری مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: تلاش مسئولان برای برنامه‌ریزی متناسب با ماهیت این مناطق مورد توجه است و یکی از اقداماتی که باید با جدیت پیگیری شود معافیت‌های مالیاتی و گمرکی و تقویت مزایای اقتصادی و مجوز‌های صادراتی و وارداتی مناطق آزاد است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز گفت: تقویت زیرساخت‌های لازم برای توسعه مناطق آزاد بسیار مهم است و افزایش پروازها، توجه به امکانات رفاهی و توسعه زیرساخت‌های آب و برق باید در دستور کار قرار گیرد.

امام جمعه کیش به رفاه عمومی ساکنان و تلاشگران مناطق آزاد نیز اشاره کرد و گفت: جامعه‌ای که بخشی از مردم وضع مالی خوبی دارند و برخی در فقر به سر می‌برند با جامعه نبوی فاصله دارد.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز توجه به رفع مشکلات آموزش و پرورش را یکی از اولویت‌های مسئولان برشمرد و گفت: توسعه فضای آموزشی، افزایش حقوق و مزایای فرهنگیان و در حوزه بهداشت و درمان توجه به ارائه خدمات مثبت به مردم ضروری است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش