شما اینجا هستید
اجتماعی » هنوز بسیاری از مشکلات آموزش و پرورش کیش باقی است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز در خطبه‌های نماز جمعه، دفاع مقدس را حماسه بی نظیر عنوان کرد و گفت: بسیاری از ابعاد این حماسه، ناشناخته و ناگفته مانده است.

وی با تسلیت فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری (ع) به آغاز امامت حضرت مهدی (ع) اشاره کرد و در خصوص شرایط جامعه مهدوی گفت: انتظار ار ارکان مهم جامعه مهدوی است و کمک به مردم، مسئولیت پذیری، وفای به عهد و زمینه سازی برای ظهور از ویژگی‌های آن است.

امام جمعه کیش با اشاره به اهمیت سالروز ولادت پیامبراکرم (ص) و اهمیت هفته وحدت در جهان اسلام گفت: پیامبر گرامی اسلام نخستین منادی وحدت است و در قرآن کریم تاکید شده رمز پیروی اسلام وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس حماسه بزرگی بود که در دنیا مثالی ندارد و دشمنان به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و بیشتر کشور‌ها علیه ایران از صدام پشتیبانی کردند.

وی افزود: دشمنان ایران اسلامی همواره درصدد نابودی ایران هستند و ملت صلح طلب ایران با تقویت ایران قوی و شکل گیری محور مقاومت در منطقه از آرمان‌های خود دفاع می‌کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس وجبی از خاک کشور به دست بیگانگان نیفتاد و این دستاورد مهم مدیون نیروی‌های نظامی و انتظامی، شهدا، جانبازان و ایثارگران و خانواده هایشان است با تاکید بر ضرورت بیان حقایق دفاع مقدس در جهاد تبیین، گفت: این هفته باید تبدیل به فرصتی برای بیان ارزش‌ها و آرمان‌های کشورمان شود.

وی با اشاره به اینکه مردم عراق همواره برادر ما بودند و مشکل ما با رژیم بعث عراق و صدام بود، افزود: نباید اجازه داد دشمنان کاری کنند که بین دولت ایران و عراق تفرقه ایجاد شود.

امام جمعه کیش رسیدگی به خانواده‌های شهدا و جانبازان را جزو وظایف اصلی مسئولان دانست و گفت: جایگاه امروز ما مدیون جان فشانی‌های آنان است و باید به وضع خانواده‌های نیرو‌های نظامی و انتظامی توجه کافی شود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز تجربه موفق کشورمان در هشت سال دفاع مقدس را الگویی برای کشور‌های منطقه دانست و شکل گیری محور مقاومت را مصداق بارز آن عنوان کرد و گفت: با مدیریت شایسته رهبر معظم انقلاب اسلامی و توان نظامی کشورمان توانسته ایم از تهدیدها، فرصت بازدارندگی ایجاد کنیم.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور کشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل متحد، گفت: در این سفر توفیقات متعددی وجود داشت که دلیل آن ارتقای جایگاه ایران در منطقه است.

امام جمعه کیش شکست فشار‌های تحریم، آزاد سازی پول‌های ایران، حضور ایران در مجامع مختلف بین المللی و موفقیت‌های راهبردی در ارتباط با کشور‌های مختلف را از مهمترین موضوعاتی عنوان کرد که موجب ارتقای جایگاه ایران در سفر رئیس جمهور به نیویورک بود.

حجت الاسلام والمسلمین علیرضا بی نیاز تاکید کرد: خواب آشفته آمریکا و متحدانش در سالگرد اغتشاشات تعبیر نشد و این نشان از آگاهی مردم است.

وی گفت: اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران همواره دشمنان را پای میز مذاکره آورده است و آن‌ها متوجه جایگاه ایران در معادلات منطقه و جهان هستند.

امام جمعه کیش وضع آشفته رژیم صهیونیستی و درگیری‌های متعدد اقتصادی و سیاسی در این رژیم را نشانه‌های زوال آن دانست.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز با اشاره به ضرورت پایش فضای مجازی توسط والدین و مسئولان و مراقبت از فرزندان شان در این محیط بیان کرد: ریشه بسیاری از مشکلات کشور در وضع آشفته فضای مجازی است.

وی به آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: پرورش نسل نوجوان و جوان یک ضرورت است و برای آن باید اهتمام ورزید و مسئولان هم باید امکانات را مهیا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز با تشکر از اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش کیش، گفت: هنوز بسیاری از مشکلات باقی است و معاونت فرهنگی و اجتماعی باید کار‌های غیر ضروری خود را کنار بگذارد و از امروز به فکر سال تحصیلی آینده باشد.

وی حل مشکلات نیروی انسانی در آموزش و پرورش را امری مهم دانست که باید برای حل مشکلات معیشتی معلمان کار‌های زیادی انجام شود.

امام جمعه کیش به جشن عاطفه هم اشاره کرد و خواستار حمایت از دانش آموزان بی بضاعت شد.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز وضع مسکن، امورفرهنگی، خودرو، آب و برق، گاز و حتی نان را موضوعاتی دانست که گاهی با بی توجهی مسئولان همراه شده است و در این خصوص تاکید کرد: مدیرانی که حقوق مناسب می‌گیرند باید پیگیر مشکلات مردم هم باشند و به جای حرف و شعار، اقدامات اساسی برای حل این مشکلات کنند.

وی با تذکر گرانتر شدن کالاهای با قیمت‌های مصوب کشور در جزیره کیش، گفت: این موضوع قابل تحمل نیست و مسئولان به جای حرف و شعار پیگیر همه مشکلات شوند و هر کدام که حل شد آن را اطلاع دهند و اگر اطلاعی نمی‌دهند حتما به معنای ناتوانی در حل مشکلات و انجام ندادن کار است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش