شما اینجا هستید
اخبارکیش » هویت بخشی رسانه ای به تلاشگران حوزه اطلاع رسانی روابط ها

خبرنگاران جامعه رسانه ای با یک رویکرد حرفه ای و مواجه با شرایط های خاص و بحران های پیش رو هرگز رسالت مهم خود را فراموشنمی کنند و مسوولانه راویان بی ادعای وقایعی هستند که عدالت محوری را هنگام به تصویر کشیدن واقعیات جامعه، سر لوحه کاری خودقرار دادند.

به طور حتم در این میان؛ حوزه فعالیتی هر خبرنگاری طبق تخصص و مهارت های مورد نیاز متفاوت و خاص؛ از نظر حساسیت کاریمی باشد اما هدف غایی؛ اطلاع رسانی به موقع همراه با دقت و صحت لازم در راستای آگاهی بخشی به آحاد جامعه است.

امروزه خبرنگاران با پیشرفت تکنولوژی و تحت اختیار داشتن ابزارهای متعدد رسانه ای گامی دیگر در مسیر جدیدی نهادند که وسعت وسرعت قابل توجه اطلاع رسانی؛ زمینه ساز تحولی بزرگ در حوزه رسانه شده است.

بنابراین برای گام برداشتن موثر در مسیر ارزشمند اطلاع رسانی؛ گستره و نحوه فعالیت رسانه ای خبرنگاران به صورت تخصصی محوردر دستور کار قرار گرفته و به نحو شایسته برای آگاهی بخشی به عموم جامعه، نقش آفرینی می کنند.

اما در این میان، خبرنگاران فعال در حوزه اطلاع رسانی برخی از روابط عمومی های سازمان ها نیز از این مهم مستثنی نیستند و علاوهبر این که باید از رویکرد تخصصی برخوردار باشند، بلکه نیاز به نگرشی خلاقانه و آگاهی کامل به حوزه های مختلف دارند؛ یعنی درواقع این امر خبر از حساسیت و گستردگی فعالیت حوزه رسانه ای روابط عمومی ها نسبت به برخی از رسانه های دیگر دارد.

با توجه به فراگیری فعالیت خبرنگاران حوزه رسانه ای روابط عمومی ها در زمینه اطلاع رسانی و عدم اتخاذ تدابیر لازم برای بهره مندیتلاشگران عرصه رسانه از مزایا و سختی کار در سازمان ها؛ این خبرنگاران پس از سال ها خدمت صادقانه و بی منت از تسهیلات وبازنشستگی زود هنگام نمی توانند بهره مند شوند و همین موضوع به طور حتم سبب فرسایشی شغلی را در این حوزه به دنبال خواهدداشت.

این گزارش حاکی از آن است؛ به واسطه این که فعالیت رسانه ای مدیریت روابط عمومی ها متمرکز در منطقه تحت مدیریت و اطلاعرسانی گسترده و به موقع از سیاست های تبیین شده سازمانی محسوب می شود؛ خبرنگاران به صورت آماده باش در هر لحظه از زمانباید خدمات رسانه ای ارائه دهند.

به همین منظور؛ روابط عمومی هایی که دارای اداره اطلاع رسانی و خبرنگاران فعال در این حوزه هستند و از ابزارهای رسانه ای حرفهای نیز برخورارند؛ سازمان مربوطه می تواند با دریافت مجوز و پروانه فعالیت رسانه ای از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ فعالان اطلاعرسانی این حوزه را در “سامانه رسانه ای کشور” معرفی کند.

بی تردید این مهم زمینه ساز ایجاد انگیزه، خلاقیت و هویت بخشی تلاشگران عرصه رسانه روابط عمومی ها می شود و فعالان رسانه ایمی توانند به عنوان یک خبرنگار از مزایا و سختی کار این حرفه بهره مند شوند.

تحقق این مهم ضمن این که نظامند شدن ساختار رسانه ای روابط عمومی ها را به دنبال خواهد داشت به عنوان یک رسانه رسمی کشورهمچون گذشته می توانند در حوزه اطلاع رسانی به فعالیت اثربخش خود ادامه دهند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش