شما اینجا هستید
اجتماعی » هشدار برای اجاره دهندگان حساب ها و کارت های بانکی

سرگرد بابایی در تشریح این خبر عنوان کرد: کلاهبرداران به منظور پول شویی و خرج نمودن پول های به دست آمده از فعالیت های مجرمانه و غیرقانونی خود با ترفند هایی نظیر کار در منزل ، فعالیت در بورس، پرداخت سود ، فعالیت در زمینه ارز دیجیتال و … اقدام به اجاره کارت ها و حساب های بانکی نموده و از کاربران می خواهند تا با در اختیار گذاشتن اطلاعات حسابشان ، حقوق یا سود دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: مجرمان و کلاهبردارن با استفاده از حساب های اجاره ای اقدام به کلاهبرداری نموده و با انتقال پول های حاصل از اعمال مجرمانه خود به حساب های بانکی اجاره شده ، اقدامات مجرمانه خود را صورت داده و در نهایت صاحب حساب باید پاسخگوی تراکنش های بانکی حساب خود باشد.

سرگرد بابایی اظهار کرد: در برخی موارد نیز سود جویان با شگرد‌های مجرمانه از طریق سایت های قمار و شرط بندی ، با سوءاستفاده از ناآگاهی کاربران، آن‌ها را به ‌راحتی در دام خود گرفتار کرده  و از حساب آنها به عنوان حساب واسطه سوء استفاده نمایند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: کاربران باید توجه داشته باشند که مسئولیت هرگونه استفاده از حساب‌ها و کارت‌های بانکی با صاحب حساب است بنابراین شهروندان باید از ارائه کارت بانکی یا اطلاعات حساب بانکی به افراد غیر جداً خودداری کنند و هرگونه مفقودی کارت بانکی خود را سریعاً به بانک مربوطه اطلاع  داده و نسبت به انسداد کارت اقدام کنند.

رئیس پلیس فتا کیش در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتیwww.cyberpolice.gov.ir  آماده دریافت گزارش های مردمی بوده و کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دنبال نمایند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش