شما اینجا هستید
اخبارکیش » دومین کنگره ملی شهدای غواص کیش برگزار می کند؛ جشنواره ملی شعر و داستان با محوریت “شهدای غواص”

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط‌عمومی دومین کنگره ملی شهدای غواص جزیره کیش، مریم اکبرپور، تولید و جمع‌آوری آثار فاخر با محوریت شهدای مظلوم غواص و افزودن به میراث مکتوب کشور را از اهداف برگزاری جشنواره ادبی عنوان کرد.

این شاعر ملی، با تاکید بر این‌که تمامی موضوعات مرتبط با شهادت، مقاومت، ایثار، وطن، صلح و مانند آن در این جشنواره قابل‌پذیرش است، اظهار داشت: در بخش شعر تمامی قالب‌های شعری و به هر دو زبان معیار و محاوره پذیرفته می‌شود.

وی همچنین، محدودیت تعداد کلمات داستان کوتاه را، حداکثر ۱۰۰۰ کلمه اعلام کرد و ادامه داد: فرم و محتوای خلاق از جمله مواردی است که در گزینش آثار موردتوجه قرار خواهد گرفت.

اکبرپور، آخرین مهلت ارسال آثار را پایان آذرماه و در هر رشته ۳ اثر اعلام و تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت و داوری آثار، به‌صورت الکترونیکی و بدون نام صاحب‌اثر انجام می‌شود.

این کارشناس زبان و ادبیات فارسی، عبدالجبار کاکایی، امید کوره‌چی، وحید ضیائی، سیدحسین متولیان و ابراهیم حسن‌بیگی را به عنوان داوران این جشنواره معرفی و تاکید کرد: تمام داوران از شاعران و نویسندگان صاحب‌نام ملی و مدرس این رشته‌ها هستند.

اکبرپور در پایان به چاپ اشعار و داستان‌های منتخب در کتاب جشنواره اشاره و خاطر نشان کرد: تندیس جشنواره، جایزه‌نقدی، دیپلم افتخار و لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم هر بخش اهدا خواهد شد.

آئین اختتامیه‌ جشنواره ملی ادبی کنگره شهدای غواص با عنوان” معبر عشق “، با حضور نفرات برتر هر بخش، نوزدهم دی ماه در جزیره‌ی کیش برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند جهت ثبت‌نام و بارگذاری آثار، به آدرس تارنمای www.mabareshg_kish.ir مراجعه یا با دبیرخانه‌ی این کنگره به شماره‌ی ۳-۰۹۳۴۷۶۸۷۷۷۲ تماس حاصل فرمایند.ر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش