شما اینجا هستید
اجتماعی » آغاز فرآیند غربالگری و مصاحبه تشخیصی در سامانه نماد

طرح نماد، چهار بخش شامل غربالگری، آموزش‌های ارتقایی، سامانه ارجاع و ارائه خدمت دارد.

در این طرح ملی، به تمامی راهکار‌ها در دو بُعد تقویت عوامل محافظت‌کننده و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز در زمینه‌های گوناگون آموزشی، غربالگری، مداخله مختصر، ارجاع، درمان، حمایت‌های روانی، مددکاری اجتماعی، کمک‌های انتظامی و قضایی، به‌همراه کوشش برای پیشگیری‌های وضعی، توجه شده است.

سامانه جامع مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش آموزان با نشانی namad.medu.ir در دسترس است.

در محیط پیرامون هر فرد در اجتماع و خانواده ممکن است که سختی، مشکل یا تنش هایی وجود داشته باشد که روی زندگی و سلامت جسمس و روانی او تاثیر بگذارد. در نتیجه باید این مشکلات، مدیریت و رفع شوند که این موارد برای کودکان و نوجوانان اهمیت بیشتری دارد. این موضوع واضح است که کودکان و نوجوانانی که در محیط های پر تنش بزرگ می شوند، مشکلات رفتاری، روانی یا جسمی بیشتری نسبت به دیگر افراد خواهند داشت.

با توجه به این موضوع، وزارت آموزش و پرورش تصمیم گرفت تا سامانه ای طراحی کند که به دانش آموزان، والدین، معلمان و افراد دیگر این امکان را بدهد که بتوانند با کمک آن، بر مشکلات اجتماعی خود غلبه کنند. هدف اصلی راه اندازی سامانه نماد آموزش و پرورش، کاهش آسیب های اجتماعی و شناسایی دانش آموزانی است که نیاز به کمک دارند. با استفاده از این سامانه، افراد می توانند مشکلات خود را مطرح کنند و یا حتی برای افزایش آگاهی و پیشگیری از بحران های احتمالی، از آموزش های سایت استفاده کنند. این سامانه افراد را غربالگری می کند و با توجه به مشکلات و وضعیت، آنان را به متخصصان ارجاع می دهند.

دسترسی به سامانه نماد مدارس، از طریق سایت همگام انجام می شود. بنابراین، آن دسته از دانش آموزانی که قصد ورود به این سایت را دارند، می بایست حتما رمز عبور سایت همگام خود را از مدیر مدرسه دریافت کرده باشند. در غیر این صورت امکان دسترسی به سامانه نماد آموزش و پرورش وجود نخواهد داشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش