شما اینجا هستید
اجتماعی » واکنش معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش به یادداشت خبرگزاری دولت

به گزارش ایرنا، در این جوابیه آمده است: معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان طی ماه های گذشته با شناخت از نیازها و اقتضائات جزیره زیبای کیش در جهت تعریف، طراحی و اجرای رویدادهای متعدد و متنوعی تلاش نموده و به دنبال آن است تا از حداکثر ظرفیت های ملی و محلی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و اجتماعی برای اجرای این برنامه ها بهره مند شود و نگاهی اجمالی به تنوع برنامه‌ها، گویای این مطلب است.

از جمله وظایف اصلی این معاونت، رویداد سازی و اجرای برنامه‌های ویژه مناسبت های مختلف مذهبی، معنوی و ملی است و در این رهگذر، حوزه مدیریت روابط عمومی سازمان منطقه آزاد کیش، به تناسب نیاز و بر مبنای سیاست گذاری آن مجموعه، اطلاع رسانی و پوشش خبری رویدادها را مدیریت می کند و توقع می‌رود، رسانه‌های فعال در جزیره، در این مسیر همکار و همدل این مدیریت در جزیره باشند، بر خلاف نظر نگارنده‌ی این مطلب، نه تنها دستاوردهای دینی و قرآنی بایکوت نشده، بلکه علاوه بر این که تنوع و تعدد این گونه برنامه‌ها طی ماه های گذشته، افزایش قابل توجه یافته و تلاش حداکثری در جهت جریان سازی خبری صورت گرفته است. از جمله این برنامه ها می توان به تعدد اخبار و گزارش های تصویری کنگره شهدای غواص در کیش (که اتفاقا با تشریک مساعی اهالی رسانه کیش برگزار شد) ، همایش بزرگ «زنان فاطمی»، تشییع پیکر مطهر شهید گمنام در جزیره، گردهمایی بزرگ بانوان قرآنی کشور و آیین رونمایی طرح بزرگ ترین تندیس قرآنی جهان اسلام اشاره و استناد کرد.

به طرز عجیب و تامل برانگیزی نویسنده این مطلب، به آتو دادن دست رسانه های معاند اشاره می‌کند که در این خصوص اولا باید پرسید که چرا برای نماینده خبرگزاری دولت نوع نگرش و نگاه رسانه‌های معاند، در کیفیت و بازخورد برنامه‌ها مورد توجه قرار می گیرد؟ بی‌تردید اگر همان رسانه های معاند، به برنامه‌های فرهنگی توجه خاص داشته و سعی در تخریب دارند، پیام واضح این رویکرد برای ما این است که فعالیت‌های ارزشمند و موثری در حال برگزاری است و همین کیفیت و محتوا، موجبات ناراحتی این گونه رسانه‌ها را فراهم کرده که مطابق معمول در صدد سیاه نمایی هستند.

پر واضح است که با توجه به شناخت مخاطبان (اعم از کیشوندان و گردشگران) برنامه‌های این معاونت، به رویداد های مذهبی و ملی مختصر نمی شود، بلکه مجموعه مفصلی از جشنواره‌ها، همایش‌ها و اتفاقات فرهنگی، هنری و اجتماعی در جزیره کیش دائما در حال طراحی و اجرا هستند که از این دست برنامه‌ها می توان به جشنواره «کیش ؛ بهشت خانواده ها»، «جشنواره موسیقی یامال»، «جشنواره فیلم فجر»، «نمایشگاه کتاب کیش»، اجرای برنامه‌های شاد و خانوادگی به صورت تقویمی هفتگی و حمایت از هنرمندان و اهالی فرهنگ در سطح جزیره اشاره کرد.

در اطلاع رسانی برنامه های متعدد این مجموعه، هرگز این گونه نبوده که صرفا به چاپ و نصب چند بنر و تبلیغات محیطی توجه شود، بلکه برای تمامی برنامه ها به اطلاع رسانی با استفاده از تمامی ظرفیت ها (رسانه های مکتوب، فضای مجازی، تبلیغات محیطی و سایر ابزارهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی) تاکید شده است.

در بخشی از مطلب مذکور به حواشی اظهارات شخصی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اشاره شده، جای بسی تعجب است که برنامه ها و رویدادهای اعلام شده در نشست خبری، اظهارات شخصی تلقی شده و جریان سازی برخی رسانه‌های معلوم الحال داخلی و خارجی مبنای تحلیل رسانه دولت قرار می گیرد.

در پایان ضمن تاکید بر این مهم که برای برنامه ریزی صحیح و موثر رویداد ها، همواره به نظرات ارزشمند فعالان فرهنگی، هنری و اجتماعی نیازمند هستیم، بر این باوریم که آن زمان که رسانه تصمیم بر ارائه تحلیل می گیرد، لاجرم باید ابتدا بررسی و مطالعه کرده و بر مبنای اطلاعات دقیق (از نظر محتوا، کمیت و کیفیت برنامه ها) اظهار نظر و ارائه تحلیل کند.

از خداوند منان، توفیق و شادکامی مردم قهرمان ایران اسلامی به ویژه کیشوندان عزیز و مسافران عزیز و مهربان را خواستاریم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش