شما اینجا هستید
اجتماعی » ظرفیت تولید آب شیرین با سرمایه گذاری نیروگاه ماه تاب کیش افزایش خواهد یافت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، مراسم آغاز عملیات اجرایی سامانه آب شیرین کن ۶ هزار مترمکعبی نیروگاه ماه تاب با حضور مدیرعامل و معاونان سازمان منطقه آزاد کیش ، امام جمعه جزیره ، مسئولان نظامی و انتظامی ومدیران شرکت ماهتاب ۲۸ بهمن برگزار شد و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در کوتاه‌ترین زمان، تجهیزات و سایر تاسیسات آن نصب و در بهار ۱۴۰۳ به طور کامل راه‌اندازی و بهره برداری خواهد شد. با راه اندازی این ظرفیت ۶ هزار مترمکعبی توان تولید آب نیروگاه ماه تاب به ۱۱ هزار مترمکعب در شبانه روز افزایش می یابد تا در تابستان ۱۴۰۳ بخش زیادی از نیاز آب جزیره کیش تامین شود.

مدیرعامل شرکت آب و نیروی ماهتاب کیش با اشاره به آغاز عملیات اجرایی سامانه آب شیرین کن ۶ هزار متر مکعبی گفت: با بهره برداری از این سامانه میزان تولید آب شیرین در نیروگاه جنوب جزیره به بیش از ۲ برابر می‌رسد.

«حسین قطبی» با بیان اینکه افزایش تقاضا و مصرف آب شرب در جزیره کیش سبب سرمایه گذاری شرکت در این حوزه شد، اظهار کرد: این سامانه در کمتر از چند ماه و در اوایل سال آتی به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تجهیزات خریداری شده این سامانه آب شیرین کن از بلژیک و مونتاژ آن در ترکیه به حدود سه میلیون یورو رسید، افزود: حدود ۱۰۰ میلیارد ریال نیز بابت ایجاد مکان فیزیکی و نصب تجهیزات در کیش سرمایه گذاری می‌شود.

با توجه به مشکلات موجود و عدم ارتقاء زیرساخت های تامین وتوزیع انرژی و آب در شرکت آب و برق کیش طی سال های اخیر،  کمبود آب و برق به خصوص در ایام شلوغی جزیره کیش، از نگرانی ها و دغدغه فعالان اقتصادی و ساکنین جزیره کیش بوده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش