شما اینجا هستید
اخبارکیش » ورود واکسن‌های جدید پنوموکوک و روتاویروس به برنامه جاری ایمن سازی کودکان

با هدف آشنایی و آموزش پزشکان و مراقبان سلامت در خصوص ورود واکسن‌های جدید پنوموکوک و روتاویروس به برنامه جاری ایم نسازی کودکان، جلسه آموزشی توجیهی در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی جزیره کیش برگزار شد.

در این جلسه کارشناس و مسئول واحد مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت آموزش‌های لازم در خصوص ادغام این دو واکسن ارزشمند در برنامه ی جاری ایمن‌سازی کودکان را ارائه و به سوالات حاضران پاسخ دادند.

واکسن تزریقی پنوموکوک جهت پیشگیری از عفونت های ناشی از میکروب پنوموکوک مانند عفونت مغز و ریه است. شروع برنامه از دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی مشهد، تربت جام، تربت حیدریه، سبزوار، گناباد، نیشابور، زاهدان، زابل، ایرانشهر، چابهار، هرمزگان، بوشهر، بیرجند، اهواز، آبادان، بهبهان، درفول، شوشتر و ایلام و در سه نوبت ۲ و۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌گردد. با توجه به قرار گرفتن دانشگاه های مذکور در مناطق مرزی، در مرحله اول واکسیناسیون در این دانشگاه ها آغاز خواهد شد و در مراحل بعدی، برنامه به سراسر کشور گسترش پیدا خواهد کرد.

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال های ناشی از این ویروس به شیرخواران تجویز می شود.

شروع برنامه از دانشگاه های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و درسه نوبت ۲ و ۴ و ۶ ماهگی در برنامه ی ایمن‌سازی کودکان گنجانده شده است.

این واکسن‌ها به صورت رایگان در مراکز بهداشتی درمانی دانشگاههای مذکور به کودکان واجد شرایط تزریق می‌شود.

روابط عمومی مرکز بهداشت کیش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش