شما اینجا هستید
اجتماعی » جلسه هماهنگی برای پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا در کیش برگزار شد

اسدالله احمدی، رئیس مرکز بهداشت کیش در این جلسه با اشاره به گرم شدن هوا، بر لزوم تشدید برنامه های پیشگیری و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا تاکید کرد. وی گفت: با گرم شدن هوا، خطر رشد و تکثیر میکروب ها در آب و غذا افزایش می یابد. این امر می تواند منجر به افزایش موارد بیماری های منتقله از آب و غذا شود، لذا لازم است برنامه های مراقبت از بیماری های منتقله از آب و غذا تشدید شود. این تشدید نظارتها شامل افزایش نمونه گیری از آب و مواد غذایی، بازرسی های بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی باید به طور جدی دنبال شود.

وی افزود با توجه به تردد غیر مجاز اتباع از کشورهای همجوار همچنین پدیده تغییرات آب و هوایی می تواند الگوی بیماری های منتقله از آب و غذا را تغییر دهد. بنابر این لازم است در مناطق پرخطر، برنامه های آمادگی برای پیشگیری و کنترل بیماری های منتقله از آب و غذا با دقت اجرا شود.

اسدالله احمدی با بیان اینکه بیماریابی سریع و حساسیت در تشخیص زودهنگام موارد بیماری های منتقله از آب و غذا با علائم گوارشی از اهمیت بالایی برخوردار است افزود: آموزش اقشار مختلف جامعه در مورد راه های پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا و رعایت بهداشت ضروری است.

رئیس مرکز بهداشت در مورد راه های پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا گفت: قبل از تهیه و مصرف غذا دست های خود را با آب و صابون بشویید، گوشت، مرغ و تخم مرغ را به طور کامل بپزید، قبل از مصرف، میوه ها و سبزیجات را به طور کامل با آب شستشو دهید، فقط از آب آشامیدنی سالم و تصفیه شده استفاده شود، مواد غذایی را در یخچال یا فریزر در دمای مناسب نگهداری کنید، مراقب کودکان باشید و به آنها آموزش دهید که چگونه از بیماری های منتقله از آب و غذا پیشگیری کنند. با رعایت این نکات ساده می توانید از ابتلا به بیماری های منتقله از آب و غذا پیشگیری کنید.

این جلسه با حضور کارشناسان مرتبط از بیمارستان و مرکز بهداشت برگزار شد .

روابط عمومی مرکز بهداشت کیش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش