شما اینجا هستید
اخبارکیش » دومین جشنواره ملی نی‌انبان کیش

از ۱۲ تا ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳، نوای دل‌انگیز نی‌انبان، ساز اصیل و پُرآواز جنوب ایران، بر فراز جزیره زیبای کیش طنین انداز خواهد شد.
دومین دوره جشنواره ملی نی‌انبان به همت معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در سالن مجلل خلیج فارس مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش برگزار می‌شود و فرصتی بی‌نظیر برای اهالی فرهنگ و هنر، گردشگران و دوستداران موسیقی جنوب ایران فراهم می‌کند تا در گردهمایی شورآفرین، به نغمه‌های اصیل این خطه گوش بسپارند و از فرهنگ غنی و میراث پُربار آن لذت ببرند.
این جشنواره، نغمه‌ای خوش در پاسداشت فرهنگ ملی و محلی اقوام جنوب ایران است. در این رویداد گردشگری – فرهنگی، نغمه‌های نی‌انبان که از دل تاریخ برخاسته و با تار و پُود زندگی مردم جنوب عجین شده، بار دیگر جان می‌گیرد و به گوش مخاطبان می‌رسد. نوای نی‌انبان، حامل قصه‌ها و روایت‌های این سرزمین است، از شادی‌ها و غم‌ها تا امیدها و آرزوهای مردمی که با این ساز، هویت خود را به آواز درآورده‌اند.
بی‌شک، نغمه‌های دلنشین نی‌انبان در کنار جاذبه‌های منحصر به فرد کیش، خاطره‌ای خوش و به یادماندنی برای گردشگران رقم خواهد زد و شور و نشاط را به ارمغان خواهد آورد.
این جشنواره، نه تنها برای گردشگران بلکه برای مردم خونگرم کیش نیز فرصتی برای همبستگی و شادمانی است. حضور در این رویداد گردشگری-فرهنگی، فرصتی برای ارتباط با فرهنگ اصیل جنوب ایران و غرق شدن در نغمه‌های دل‌انگیز نی‌انبان است. بی‌شک، جشنواره ملی نی‌انبان کیش، پیوند عمیقی بین نسل‌ها و احساس تعلق خاطر به میراث فرهنگی را در بین مردم کیش تقویت خواهد کرد.
نغمه‌های نی‌انبان در کیش، نوایی از فرهنگ، شور و نشاط است.

دعوت می‌کنیم تا در این جشنواره ملی حضور یابید و از نغمه‌های اصیل جنوب ایران لذت ببرید.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش