شما اینجا هستید
اجتماعی » رسیدگی به ۳۷ هزار پرونده توسط دادگستری جزیره کیش در یک سال گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از  روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، همزمان با هفته قوه قضاییه، دادگستری جزیره، میزبان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش ، امام جمعه و فرمانده پایگاه پدافند هوایی بود.

دراین دیدار رئیس دادگستری جزیره کیش با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از شهدای هفتم تیرگفت: محور فعالیت دادگستری، جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات مطلوب به مراجعه کنندگان است و اعتقاد راسخ داریم که با همدلی، تعامل و هم افزایی با یکدیگر، مشکلات حاکم بر جزیره کیش را رفع خواهیم کرد.

وی با اشاره به ۳۷ هزار پرونده وارده به دادگستری کیش از اول تیر ۱۴۰۲ تا اول تیر ۱۴۰۳ با اعلام این که این حجم پرونده برای دستگاه قضایی کیش که در تقسیمات کشوری به عنوان بخش محسوب می شود بسیار زیاد است، افزود: با تلاش بی وقفه همکارانمان در دادگستری کیش، این تعداد پرونده رسیدگی و مختومه شد.

یاسین مطهری زاده در پایان با تقدیر از احداث ساختمان جدید دادگستری توسط سازمان منطقه آزاد کیش، این مهم را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و افزود: با بهره برداری از این ساختمان، بسیاری از مشکلات دادگستری کیش رفع و با بهبود کیفی عملکرد کارکنان ونحوه پاسخگویی، خدمات مناسب تری به مراجعه کنندگان ارائه می شود.

محمد عباسی دادستان عمومی و دادگاه انقلاب کیش هم در این دیدار با اشاره به ارتقاء کمی وکیفی خدمات دهی در پی احداث ساختمان جدید دادگستری کیش گفت: این تعامل و همکاری دو جانبه بین دادگستری و سازمان منطقه آزاد کیش اتفاق مثبت و ارزنده ای درجهت افزایش رفاه مراجعان و خدمات دهی شایسته به شهروندان وگردشگران کیش است.

رحیم سرهنگی نیز در دیدار با رئیس دادگستری کیش و دادستان عمومی و انقلاب کیش ضمن تبریک عید غدیر و گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از ارکان اساسی نظام اسلامی بشمار می‌آید که همواره با بهره گیری از شرع مقدس اسلام، نقشی موثر در پاسداری از ارزش ها، کرامت انسانی، برقراری تعادل در جامعه و اجرای عدالت و حرکت در مسیر حق ایفا می کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به ساخت و تجهیز ساختمان جدید دادگستری کیش از سوی این سازمان که رضایتمندی مردم و کارکنان دادگستری را در پی داشته است؛ از “مجتبی قهرمانی” رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بواسط تامین نیروی انسانی و جذب قضات در دادگستری کیش قدردانی کرد.

وی با اشاره به دیدگاه اسلام به منصب قضاوت، آن را یکی از سخت ترین و حساس ترین و از مهم ترین جایگاه های اجتماعی برشمرد و تاکید کرد: قوه قضائیه بیشترین سهم و مهم‌ترین نقش را در پایه‌گذاری نظامی مبتنی بر عدالت محوری داشته است.

بر اساس این گزارش ساختمان جدید دادگستری جزیره کیش با زیر بنای ۳۵۰۰ متر مربع دارای ۷۰ اتاق در سه طبقه با کاربری هایی شامل دادگاه، اجرای احکام، کامپیوتر و سرور، پاسدار خانه، بازداشتگاه، بانک و … است.

همچنین حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز امام جمعه کیش در این دیدار با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی و یارانش گفت: عدالت در جامعه اسلامی یکی از مباحث مهم و کلیدی است که قوه قضائیه زمینه ساز آن در جامعه محسوب می شود.

وی افزود: با توجه به این که جزیره کیش از نظر وسعت نسبت به سرزمین اصلی منطقه ای کوچک محسوب می شود، اما حجم پرونده های وارده با استان های سطح کشور برابری می کند. از اینرو رسیدگی به این حجم پرونده در دادگستری کیش جای قدردانی دارد.

امام جمعه کیش با قدردانی از سازمان منطقه آزاد کیش بواسطه ساخت و تجهیز ساختمان دادگستری کیش گفت: با گشایش این ساختمان و افزایش تعداد شعبات رسیدگی به دعاوی و قضات، شاهد آسایش، رفاه و رضایت مردم هستیم.

علیرضا فاطمیان پور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه که مصادف با سالروز شهادت شهید دکتر بهشتی است؛ گفت: تلاش بی وقفه کارکنان دادگستری کیش در راستای احقاق حقوق مردم بسیار ارزشمند و ستودنی است و رضایت و خشنودی مردم بهترین اجر و مزد این کارکنان است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش