شما اینجا هستید
اجتماعی » ضرورت توجه دولت چهاردهم به ثبات قانونی، ساختاری و مدیریتی در مناطق آزاد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از خبرگزاری صداوسیما کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به مشارکت پنجاه درصدی افراد واجد شرایط در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برنامه ریزی و تلاش دولتمردان در راستای برطرف کردن مشکلات کشور و مشکلات مناطق آزاد تکمیل کننده دستاورد‌های انتخابات است.

او با اشاره به ظرفیت های فراوان مناطق آزاد کشور بر تسریع شناسایی مشکلات و برنامه ریزی برای برطرف کردن موانع رشد و توسعه این مناطق در دولت چهاردهم تاکید کرد.

امام جمعه کیش، اجرا نشدن قانون چگونگی اداره مناطق آزاد و تصویب قوانین معارض با قوانین موجود را از مهم‌ترین مشکلات مناطق آزاد و منطقه آزاد کیش برشمرد و افزود: تسریع فرایند‌های اداری در حوزه اقتصادی، تجاری و صنعتی از مهم‌ترین اهداف شکل گیری مناطق آزاد در کشور است که در سال‌های اخیر به دلیل برخی سهل انگاری‌ها، فرایند‌های اداری زمان بر در این مناطق به اقتصاد و معیشت مردم خسارت‌های فراوان وارد کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌نیاز بی ثباتی مدیریتی و طرح‌های نیمه تمام را از دیگر مشکلات در مناطق آزاد دانست و افزود: انتظار می‌رود با روی کار آمدن دولت چهاردهم در راستای ثبات قانونی، ساختاری و مدیریتی در مناطق آزاد کشور تدابیر جدیدی در نظر گرفته شود.

او کم توجهی به کارگران، مشکلات حوزه مسکن، انرژی، کمبود پرواز‌ها، ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی و داخلی، نبود بیمارستان تامین اجتماعی و هزینه‌های بالای معیشتی را از مشکلات مناطق آزاد کشور برشمرد و افزود: واگذاری اختیارات قانونی به مناطق آزاد از جمله منطقه آزاد کیش می‌تواند زمینه ساز برطرف شدن مشکلات باشد.

امام جمعه کیش برگزاری سالم و امن انتخابات ریاست جمهوری را از دستاورد‌های انتخابات در کشور برشمرد و افزود: انتقال مدیریت از یک دولت به دولت دیگر و تبدیل رقابت‌ها به رفاقت‌ها بعد از انتخابات، ایران اسلامی را به الگویی در این حوزه برای دیگر کشور‌ها تبدیل کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز با اشاره به اینکه دستاورد‌های انتخابات توسط دولت، مردم و مسئولان تکمیل می‌شود، افزود: برطرف کردن مشکلات مردم و کشور با بهره گیری از مدیران توانمند، تقویت انسجام و وحدت ملی، تعامل قوای سه گانه، اولویت دهی به منافع کشور، تعامل حداکثری با جهان به ویژه کشور‌های اسلامی از موارد مهمی است که تکمیل کننده دستاورد‌های انتخابات در کشور است.

او با اشاره به ضعف سیستم‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و ادعا‌های دروغین آنان در این حوزه، گفت: ترامپ دهمین رئیس جمهور آمریکا است که مورد سوء قصد قرار گرفته است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه ترور و خشونت در کشوری که ادعای دموکراسی و پیشرفت دارد نهادینه شده است، افزود: ملت ایران به دموکراسی واقعی در کشور افتخار می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا بی‌نیاز با اشاره به اتهام زنی‌ها پیرامون نقش ایران در حمله مسلحانه به ترامپ، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز از خون شهید سلیمانی نخواهد گذشت و این موضوع را از طریق حقوق بین الملل تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد نه با ترور.

امام جمعه کیش با تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام از مردم، مسولان، نهاد‌ها، اصناف، نیکوکاران و هیئت های مذهبی برای برگزاری مراسم و انعکاس آن توسط رسانه‌ها به ویژه صداوسیمای کیش تشکر کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش