شما اینجا هستید
اجتماعی » تمرکز بر ارتقای شاخص های سلامت از اولویتهای برنامه سلامت شهری است

رییس مرکز بهداشت در جمع مسئولین واحدها بر لزوم تلاش برای ارتقای شاخص های سلامت در حوزه تحت پوشش خود، با اتکا به شرح وظایف هر واحد، تاکید کرد.

وی از کارشناسان فنی خواست تا با پایش دقیق فعالیت مراقبین سلامت، به ارتقای شاخص های سلامتی در جامعه کمک کنند.
اسدالله احمدی گفت  انجام غربالگری منظم و دقیق  جمعیت تحت پوشش مراقبین سلامت و افزایش ارائه خدمات بهداشتی به آنها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. رییس مرکز بهداشت بر برگزاری مستمر کمیته های تخصصی در حوزه های مختلف سلامتی به منظور تبادل نظر و تصمیم گیری های کارآمد تاکید کرد.
وی خواستار پیگیری مستمر وضعیت سلامت مراجعه‌کنندگان به مراکز بهداشتی و درمانی و در صورت نیاز، ارجاع آنها به سطوح بالاتر خدمات درمانی شد.
احمدی یادآور شد، در برنامه «سلامت شهری»، کسی که با یک مشکل سلامتی مواجه شده باید به مراقب سلامتِ خود به عنوان عضوی از تیم سلامت در پایگاه سلامت مراجعه نماید. مراقب سلامت پس از بررسی وضعیت وی در صورت لزوم، او را برای مشاوره یا درمان به پزشک  خانواده ارجاع می دهد.  در این برنامه پزشک و تیم سلامت، فقط به درمان بیمار نمی پردازند بلکه سعی می کنند تمام نیازهای جسمی، روانی و اجتماعی بیمار را که ممکن است سلامت او را به خطر بیاندازند شناسایی کرده و برای رفع آنها اقدام مناسب انجام دهند.

وی در پایان یادآور شد: افرادی که بیمار نیستند و در سلامتی کامل به ‌سر می‌برند با مراجعۀ دوره‌ای به پایگاه سلامت، توسط مراقب سلامت بررسی کامل ‌می شوند.

روابط عمومی مرکز بهداشت کیش

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش