شما اینجا هستید
اخبارکیش » خودروهای بی کیفیت داخلی جذابیت ها و محیط زیست کیش را از بین می برد/ واردات خودرو را تسهیل کنید

 از روزگاری که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش، خودروهای متفاوت و به روز خارجی بود، سال های خیلی زیادی نمی گذرد. بسیاری از هموطنان به کیش سفر می کردند تا لذت سواری و مشاهده خودروهایی را تجربه کنند که در دیگر شهرها وجود نداشت.
کیشوندان با حداقل قیمت ها، خودروهای با کیفیت و به روز را می توانستند خریداری کنند. یادمان نمی رود که حتی با ۳۰ درصد پیش پرداخت و ۷۰ درصد اقساط می شد خودرو صفر کیلومتر از برندهای معتبر ژاپنی، کره ای و آمریکایی خرید.
افزایش قیمت دلار و درهم و ممنوعیت واردات خودرو که بی دلیل به منطقه آزاد محصوری مانند کیش تسری داده شد باعث گردید که قیمت ها افزایش یافته و به تدریج درصد زیادی از خودروهای موجود مستهلک شوند.
از طرف دیگر در سال های قبل نگهداری خودرو پلاک ملی در کیش بیش از چند روز مجاز نبود و شامل جریمه می شد. ولی با ممنوعیت واردات خودرو شاهد حضور چندماهه خودروها به عناوین و ترفندهای مختلف بودیم و هر روز بیش از گذشته تعداد خودروهای بی کیفیت داخلی در کیش افزایش یافت .
در روزهای اخیر شاهد تلاش هایی برای آزاد کردن حضور خودروهای داخلی در کیش هستیم که می تواند ضربه بزرگی به برند، تفاوت ها و محیط جزیره کیش بزند.
ای کاش به جای از بین بردن زیبایی ها و محیط زیست کیش و همچنین کمرنگ کردن تفاوت های این مقصد گردشگری جذاب، برای آزادسازی و تسهیل واردات خودرو به این جزیره تلاش و رایزنی صورت بگیرد. چون هم قیمت مناسب تری نسبت به کیفیتشان دارند و هم ایمنی و امنیت بهتر . ضمن اینکه در آب و هوای خاص کیش نیز عمر مفید بیشتری دارند و البته سوخت آنها نیز معمولا استاندارد بوده و کم مصرف هستند. بارها گفته ایم، تفاوت ها باعث ایجاد برند کیش گردیده است و هرچه این تفاوت ها کمرنگ تر شود، کیش و همه ساکنان آن ضربه خواهند خورد…. کیش حیف است که با خودروهای بی کیفیت چینی و ایرانی، جذابیت ها و محیط زیستش را از دست بدهد

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  1. کیش اورجینال

    شما آازد کنید واردات خودرو رو برای همگان مردم بتونن خرید بکنن کسی ماشین داخلی نمیاره عوارض بده ماهی ۳ م

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش