شما اینجا هستید
اخبارکیش » اهدای نشان ملی هنری به نمایشنامه‌نویس کیشوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از بررسی آثار این هنرمند، نشان سطح درجه دو ملی هنری در رشته نمایشنامه‌نویسی را با تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان برنامه و بودجه و فرهنگستان هنر کشور به عباس دوست قرین هنرمند ساکن کیش اهدا کرد.

عباس دوست قرین متولد ۱۲ تیر ماه سال ۱۳۵۰ نمایشنامه نویس و فیلمساز است و فعالیت در حوزه فیلم کوتاه را از سال ۱۳۶۵ در سینمای جوان همدان آغاز کرده است.

دوست قرین فعالیت نمایشنامه‌نویسی در حوزه نمایش کودک و حضور در جشنواره‌های ملی را از سال ۱۳۷۰ آغاز کرد و از سال ۱۳۷۸ به عنوان نویسنده و کارگردان در مراکز صدا و سیما مشغول به کار شد.

وی مدرس فیلمسازی، عکاسی، نمایش خلاق و نمایشنامه نویسی در امور تربیتی، فرهنگسراها و دیگر مراکز فرهنگی است.

نگارش مجموعه چهار جلدی نمایشنامه‌نویسی در حوزه کودک به همراه سایرآثار ارزشمند،کسب جوایز متعدد ملی و بین‌المللی و تدریس، تحقیق و پژوهش از جمله اقدامات این هنرمند در بیش از ۳۰ سال فعالیت مداوم در خصوص هنرهای نمایشی است.

بر اساس آیین‌نامه تبصره ماده ۶۶ قانون مدیریت خدمات کشوری درجات هنرمندان پنج سطح است و درجه ۲ هنری هم تراز با مدرک تحصیلی فوق لیسانس محاسبه می‌شود.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش