شما اینجا هستید
اخبارکیش » مسابقات انتخابی المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ در کیش برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، تیم‌ها شامل دو یا سه نفر در گروه سنی ۹ تا نوزده سال از یازده شهر مختلف ایران در این مسابقات شرکت کردند. پس از برگزاری این مسابقات، هفت سهمیه ایران برای حضور در بیست و یکمین المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ به میزبانی ازمیر ترکیه انتخاب می‌شوند.

مسابقات المپیاد جهانی روباتیک ۲۰۲۴ با موضوع متحدان زمین درباره چگونگی تأثیر ما انسان‌ها بر طبیعت و تأثیرگذاری طبیعت و رویداد‌های طبیعی بر زندگی انسان‌ها برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان آذر ۱۴۰۳ به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود.

المپیاد جهانی روباتیک رویدادی علمی، فناورانه و آموزشی برای نوجوانان و جوانان سراسر جهان است تا بتوانند از این طریق مهارت حل مسأله و خلاقیت را در خود پرورش دهند. برای حل چالش‌های روباتیک، تلفیقی از دانش، مهارت، مهندسی، ریاضی و برنامه‌نویسی کامپیوتری به کار گرفته می ‌شود. قدرت ابزار LEGO MINDSTORMS سبب شد تا کمپانی WRO به فکر برگزاری رویدادی علمی بیفتد. رویدادی که تنها ابزار شرکت در آن EV3 است. مسابقات WRO اولین بار در سال ۲۰۰۴ و با شرکت ۱۲ کشور آغاز شد. از این تاریخ هر سال المپیاد جهانی در کشورهای مختلف برگزار می‌ شود. در سال‌های اخیر تعداد کشورهای حاضر در مسابقات به بیش از ۹۰ کشور با مجموع ۲۵۰۰۰ تیم رسیده است. تیم های ایرانی نیز از سال ۲۰۰۶ در این مسابقات حضور چشمگیری داشته‌اند و در این سال‌ها موفق به کسب رتبه‌های سوم، پنجم، هشتم، دهم، دوازدهم و سیزدهم شده‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش