شما اینجا هستید
اجتماعی » اولین گام در پیشگیری از سرقت، رعایت نکات امنیتی توسط شهروندان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری پلیس، سرهنگ ” سید مسعود میرحسینی” اظهار داشت: رعایت نکات ایمنی اولین گام در زمینه پیشگیری از سرقت است که پلیس باید با برگزاری کلاس های آموزش همگانی در مساجد، ادارات و …. برای شهروندان توجیه و تفسیرشود.
سرهنگ میرحسینی تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی با همراهی و همگامی مردم، راهبردی مطمئن و اثربخش در پیشگیری از سرقت است که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن توجه کافی شود.
وی افزود: نکاتی هرچند ساده می‌تواند از سرقت منازل جلوگیری به عمل آورد که از جمله آن‌ها می‌توان به؛ دقت در ایمنی و نکات امنیتی در زمان ساخت و ساز منازل، بسته بودن درب‌ها و پنجره‌های منزل در زمان خروج، استفاده از زنجیر شب بند برای پشت درب آپارتمان‌ها، قرار ندادن نردبان و چهارپایه در داخل حیاط به خصوص در کنار دیوارها، عدم قرار دادن پول، طلا و اموال قیمتی در دسترس و در صورت امکان سپردن آنها جهت نگهداری مطمئن‌تر و … اشاره کرد.
میرحسینی اظهار داشت: برای کنترل و پیشگیری از سرقت ها و دستیابی به امنیت مطلوب در جامعه، موضوع مشارکت مردمی بسیار مهم است و این موضوع در تحقق اهداف سازمان که همان رضایتمندی مردم است، یک امر اجتناب ناپذیر است.
رئیس پلیس پیشگیری و معاون عملیات فرماندهی انتظامی ویژه کیش در پایان از عموم شهروندان خواست درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه رفتار مشکوک در هر ساعتی از شبانه روز بدون فوت وقت باز طریق سامانه تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی جرم و دستگیری مجرمان اقدام گردد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش