شما اینجا هستید
اخبارکیش » اعلام ویژه برنامه های گرامیداشت هفته وحدت و دفاع مقدس در جزیره کیش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش،علیرضا فاطمیان‌پور معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست خبری با رسانه های گروهی گفت: هفته وحدت فرصت مناسبی است که امت اسلامی هر یک به تناسب درک و معرفت خود، ویژگی‌ها و سجای اخلاقی پیامبر اعظم (ص) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

وی با تشریح برنامه های گرامیداشت هفته وحدت تصریح کرد: ازدوشنبه ۲۶ شهریور مصادف با شب میلاد پیامبر اکرم (ص) به روایت اهل سنت، مراسم میلاد نور به میزبانی امام جمعه اهل تسنن در مسجد نور برگزار می شود.وی برگزاری شب شعر با حضور شاعران ملی و محلی در ۲۸ شهریور در فرهنگسرای سعدی را از دیگربرنامه‌های هفته وحدت در کیش عنوان کرد و گفت: جشن های هفته وحدت با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از ۲۸ تا ۳۰ شهریور در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:جشن امضاء کتاب با حضور نویسنده مطرح و برجسته کشور استاد سید مهدی شجاعی در ۲۹ شهریور و مسابقه کتاب خوانی با محوریت کتاب وحدت اسلامی نوشته مقام معظم رهبری از جمله برنامه های پیش بینی شده برای هفته وحدت است.

فاطمیان پور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) در جمعه ۳۰ شهریور در مسجد خاتم الانبیاء، افزود: علاوه بر این برنامه،جشن میلاد پیامبر گرامی اسلام(ص) با حضور چهره های مطرح ملی و محلی در همین روز در مرکز نمایشگاه های بین المللی برگزار خواهد شد.

همچنین سعید یکه دهقان مدیر امور فرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش در این نشست خبری با اشاره به اهمیت گرامیداشت هفته دفاع مقدس، بر لزوم آشنایی نسل جدید با ارزش های دفاع مقدس و رشادت های ایثارگران، جانبازان و جانفشانی شهدا تاکید کرد.

دهقان درخصوص برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: برنامه های ویژه با موضوع دفاع مقدس از ۳۱ شهریور تا ۳ مهر در رویداد هفت شنبه در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش برگزار می شود.

وی با بیان این که در طول هفته دفاع مقدس که از۳۱ شهریور آغاز می شود شاهد اجرای تئاترهای خیابانی در مدارس، مساجد و مراکز تجاری خواهیم بود؛ افزود: از یکشنبه اول مهر تا پنج شنبه ۵ مهر آثار منتخب عکسواره محرم در فرهنگسرای سعدی به نمایش گذاشته خواهد شد.

دهقان از برگزاری یادواره شهدای بومی کیش برای نخستین بار در سه شنبه ۳ مهر در مصلای بزرگ جزیره خبر داد و خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم شب شعر و خاطره دفاع مقدس در چهارشنبه ۴ مهر و گرامیداشت شکستن حصر آبادان در پنج شنبه ۵ مهر در محل گروه پدافند هوایی کیش از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: مفاهیم کلی دفاع مقدس در قالب یک برنامه جذاب و شاداب برای دانش آموزان برگزار می شود و محتوای بسته مقطع دبستان با محتوای مقطع دبیرستان متفاوت است که بخش محتوایی جزء نقاط اصلی تمرکز ما در این رویداد است

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش