شما اینجا هستید
اجتماعی » آخرین گمانه زنی ها برای دبیر جدید مناطق آزاد/ عبدالملکی قطعا می‌رود؛ یکی از این ۳ نفر می‌آید!؟

شنیده‌ها حاکی از آن است که گزینه‌های احتمالی دبیری شورای عالی مناطق آزاد معرفی شدند و اسامی افرادی همچون غلامرضا سلیمانی امیری، علی‌اصغر مونسان  و محمد علی وکیلی برای انتصاب در این سمت به چشم میخورد.

غلامرضا سلیمانی امیری، گزینه‌‌ی احتمالی دبیری شورای عالی مناطق آزاد، متولد ۱۳۳۷ شهر امیر کلا در استان مازندران است که پس از عبدالناصر همتی رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران شد.

سلیمانی امیری دارای مدرک دکترای حسابداری از دانشگاه تهران و دانشیار گروه حسابداری دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا است.
سلیمانی امیری در کارنامه سوابق اجرایی خودمدیرعاملی سازمان تأمین اجتماعی در دولت اصلاحات ، مدیر عاملی شرکت سرمایه گذاری غدیر، عضویت در هیئت مدیره شستا، ریاست هیئت مدیره بانک پارسیان و رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دارد.

علی‌اصغر مونسان کیست؟

علی اصغر مونسان متولد ۱۳۴۹ در تهران است و فارغ التحصیل مقطع کارشناسی‌ و دکتری در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف است 
او از سال ۱۳۷۲ فعالیت های خود را با کار در اسکله شهید رجایی آغاز کرد و مدتی در بنیاد مستضعفان و پارس جنوبی به فعالیت پرداخت و در دوره شهرداری محمدباقر قالیباف به عنوان مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران منصوب شد. پس از مدتی نیز مسئولیت معاونت امور اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران را برعهده گرفت و پس از آن به کیش رفت و مدیرعامل منطقه آزاد کیش شد. 

مونسان با حکم مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش دولت یازدهم به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس منصوب شد و از دیگر فعالیت های او می توان به عضویت هیئت مدیره و معاونت اجرایی شرکت هریس (ستاد اجرایی فرمان امام ره)، معاونت اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران) عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان) اشاره کرد. وی در مرداد ماه سال ۱۳۹۸ با حکم حسن روحانی به عنوان سرپرست وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب شد.

وکیلی را بشناسید

یکی دیگر از گزینه‌های معرفی شده در این سمت محمد علی وکیلی می‌باشد. وی سال ۱۳۴۴ در شهر “یاسوج” به دنیا آمد.وکیلی  دارای دو مدرک دکتری در رشته‌های “کلام و فلسفه” و “علوم سیاسی” است. او هم چنین در کنار تحصیلات دانشگاهی، دروس حوزوی را تا مقطع خارج فقه و اصول ارتقا داد.

از جمله سوابق و مسئولیت های او می توان به سرپرست نهاد رهبری در دانشگاه‌های خوزستان (چمران – علوم پزشکی) -مدیریت فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌های کشور در دوره اصلاحات -بنیانگذار و رئیس چندین دوره جشن‌های ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌های کشور -دبیر جشنواره بین المللی نهج البلاغه -بنیانگذار کانون‌های دانشجویی کشور -ریاست انجمن مدیران روزنامه‌های غیردولتی ایران -عضویت در کمیته راهبردی شورای اطلاع رسانی دانشگاه آزاد -عضویت در شورای توسعه آبادانی استان تهران-نماینده مردم شهرستان‌های “تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر” در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی  اشاره کرد.

منبع: تابناک

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش