شما اینجا هستید
اخبارکیش » نفرات برتر چهارمین عکسواره محرم کیش معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، در این بیانیه آمده است:

این عکسواره با هدف به تصویر کشیدن آیین‌ها و مراسم عزاداری ماه محرم در سراسرکشوربویژه در جزیره کیش و نیز راه‌پیمایی اربعین در شاخه عکاسی مستند به منظور حفظ و اشاعه فرهنگ عزاداری عاشورای حسینی برنامه ریزی و در تابستان ۱۴۰۳ اجرایی شده است.

در مهلت مقرر و در سه بخش: آزاد، اربعین و کیش تعداد ۱۵۱۱ عکس از ۳۰۱ عکاس از ۸۸ شهر ایران به سامانه این رویداد فرستاده و توسط دبیرخانه دریافت شد.

بررسی مقدماتی و داوری نهایی آثار برای انتخاب آثار راه‌یافته به نمایشگاه و عکس‌های برگزیده در دو نوبت با حضور همکاران محترم در گروه داوری و با نظارت دبیر محترم اجرایی در شهریورماه برگزار و نتیجه به دبیرخانه اطلاع داده شد.
تک عکس‌های راه یافته به بخش‌های سه‌گانه نمایشگاه در رقابتی نزدیک با عکس‌های بسیار موفقی که در مراحل نهایی مورد بررسی قرار گرفتند از ویژگی‌های فنی و کیفیت ساختاری مطلوب و برتری برخوردار بودند و در انتخاب عکس‌های برتر و برگزیده هر بخش، رعایت ویژگی‌های عکاسی مستند، چیره‌گی عکاس بر فناوری عکاسی و رویکرد زیباشناسانه هر عکاس در هر عکس در مقایسه با دیگر آثار، مورد توجه و بحث قرارگرفته و داوران پس از تبادل نظر در گزینش عکس‌های برتر به جمع‌بندی نهایی رسیده‌اند.

امیدواریم برگزاری این سوگواره، سرآغازی باشد تا پدیدآورندگان پرتلاش این آثار در آینده‌ای نزدیک با تداوم پروژه‌های عکاسی مستند از رویدادهای فرهنگی، مراسم و آیین‌های این سرزمین بتوانند در قالب مجموعه عکس و یا تک عکس با حمایت نهادهای فرهنگی و هنری و فارغ از فضای رقابتی و مسابقه با هدف اشاعه فرهنگ اقوام ایرانی، نسبت به برپایی نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی در سطح ملّی و بین‌المللی اقدام کنند.
هیئت داوران پس از بررسی آثار راه یافته به نمایشگاه در هر بخش، آثار و عکاسان زیر را دارای رتبه‌های برتر و شایسته تقدیر می‌داند:

در بخش آزاد:
نفر اول: عرفان سامان‌فر از شیراز
نفر دوم: احمدرضا مختاری فر از تربت حیدریه
نفر سوم: امیر عنایتی از تربت حیدریه
برگزیده این بخش سرکار خانم حدیث معذی از زاهدان

در بخش اربعین:
به ترتیب حروف الفبا:
جناب آقای مهدی طاهری از تهران
جناب آقای امیر عنایتی از تربت حیدریه
جناب آقای علی محمدی از اهواز
به صورت همتراز و مشترک برگزیده و معرفی می شوند.

در بخش کیش:
به ترتیب حروف الفبا:
سرکار خانم سارا بهاری
سرکار خانم سمیرا جعفری
به صورت همتراز و مشترک برگزیده و معرفی می شوند.

با آرزوی موفقیت برای همه دست اندرکاران برگزاری این دوره از سوگواره در جزیره کیش و نیز عکاسانی که با مشارکت صمیمانه ایشان امکان برگزاری این رویداد فرهنگی و نمایشگاه عکاسی در کیش فراهم آمد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش