شما اینجا هستید
اخبارکیش » بازگشت کیش به ریل توسعه با انتخاب یک مدیرعامل تراز

با استقرار دولت جدید و رویکرد متفاوت دکتر پزشکیان نسبت به هم سلف قبلی خود، معرفی رضا مسرور، به عنوان سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد که بواسطه سالها کار اجرایی در این مناطق، برخلاف حجت عبدالملکی و سعید محمد، اشراف کامل به قوانین و قابلیت های مناطق دارد، بارقه های های امید در دل ساکنان و فعالان اقتصادی مناطق به خصوص کیش شکوفه زده است.

جزیره کیش سالهاست که از ریل رشد و توسعه خارج شده و بیش از این توان و تحمل آزمون و خطا را ندارد. لذا اگر لابی گران و سیاسیون بگذارند، عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و رضا مسرور، سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، می بایست یک فرد خوش نام در تراز ملی و مقبول اکثریت ساکنین کیش را به پست مهم مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش بگمارند.

توسعه گرا، دارای ارتباطات قوی در سطح ملی و بین المللی، دارای تجربه مدیریتی موثر و شناخت کامل از مناطق آزاد، شناخت کامل از قوانین مناطق آزاد و سقف حیطه اختیارات مدیرعامل سازمان منطقه آزاد، پاکدستی و اغناء مادی و روانی را می توان از خصوصیات یک مدیرعامل تراز برای منطقه آزاد کیش بر شمرد.

در شرایط فعلی و در نگاه اول، دو شخص را می توان با این خصوصیات یافت. محمدرضا یزدان پناه، اولین مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و به نوعی بنیانگذار کیش نوین بعد از انقلاب اسلامی و محمد ابراهیم انصاری لاری، استاندار سابق فارس و مدیرعامل محبوب سازمان منطقه آزاد کیش که با وجود دوره مدیریتی کوتاه ۱۴ ماهه، خاطرات خوبی در اذهان کیشوندان از وی به جا مانده است.

شاید با توجه به شرایط سنی و بازنشستگی، امکان استفاده از یزدان پناه در این پست نباشد، ولی اگر یک مطالبه جدی ایجاد گردد، می توان از دکتر محمد ابراهیم انصاری لاری درخواست کرد که از خود گذشتگی کرده و با گذاشتن دوباره اعتبار خود، از جزیره کیش آوار برداری کرده و این مروارید خلیج همیشگی فارس را به ریل توسعه برگرداند و از دکتر پزشکیان، وزیر اقتصاد و سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد نیز درخواست کرد تا تسلیم فشار سهم خواهان و لابی گران نشده و با انتخاب یک مدیرعامل تراز ملی، جزیره کیش را احیاء کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش