شما اینجا هستید
اجتماعی » تمامی خودروهای وارداتی به کیش استانداردهای لازم جهانی را دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش، موسی حیدری در نشست خبری با جمعی از اصحاب رسانه کیش با اشاره به روز جهانی استاندارد در ارائه گزارش عملکرد یک ساله اداره استاندارد کیش اظهار کرد: اداره استاندارد کیش از سال ۹۳ در جزیره کیش فعالیت خود را آغاز کرده است و براساس ماده ۶۵ احکام دائمی اداره مناطق آزاد اختیارات دو بخش اداره استاندارد و سازمان غذا و دارو به سازمان منطقه آزاد کیش تفویض شده و اداره استاندارد به عنوان مجری این دوبخش در جزیره کیش مستقر است.

وی با اشاره به گستردگی مبحث استاندارد در حوزه های مختلف افزود: استاندارد در بخش های مختلف مانند غذا و دارو، لوازم آرایشی و بهداشتی، منسوجات، مصالح ساختمانی، خودرو و … فعالیت می کند تاکید کرد: از سال ۱۳۹۹ در مبحث کنترل کیفیت مصالح ساختمانی همکاران بازرسی استاندارد در گمرک مستقر هستند و تمامی مصالح ساختمانی اعم از شن و ماسه، میلگرد و … مورد بررسی و نظارت قرار می گیرد و این مسئله تنها در کیش انجام می شود و در هیچ بخش از کشور چنین نظارتی وجود ندارد.

رئیس اداره استاندارد کیش از نظارت بر آسانسورها به ویژه در هتل ها نیز اشاره کرد و افزود: این نظارت در مجتمع های مسکونی نیز در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد هتل های کیش دارای گواهینامه استاندارد آسانسورها هستند بر دریافت گواهینامه استاندارده دوره ای نیز تاکید کرد و افزود: اعتبار گواهینامه صادر شده یک سال است و باید هر ساله این نظارت و بازرسی ها به صورت دوره ای صورت گیرد.

تسریع و تسهیل ورود خودرو در کیش

حیدری با اشاره به نظارت بر ورود خودروهای وارداتی نیز تاکید کرد و افزود: تمامی خودروهای وارداتی براساس استانداردهای اعلام شده مورد نظارت و بررسی قرار می گیرد و تاکنون ۲۵۰ خودرو وارد جزیره کیش شده است که مطابق با آیین نامه های واردات خودرو ارزیابی صورت گرفته است.

وی به تسریع و تسهیل این روند در جزیره کیش با همکاری سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور اشاره کرد و افزود: مراحل دریافت تاییدیه های لازم، ترخیص و ورود خودرو در جزیره کیش با همکاری سازمان ملی استاندارد و پلیس راهور تسهیل شده و کمتر از ۲ هفته طول می کشد که این زمان در موقعیت عالی حدود ۲ ماه زمان بر بود.

معدوم سازی ۲۴ تن محصولات غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد و قاچاق در یک سال اخیر

به گفته رئیس اداره استاندارد کیش در حوزه غذا و دارو و لوازم بهداشتی آرایشی نیز اداره استاندارد نظارت های کامل را دارد و در یک سال گذشته از شهریور ۱۴۰۲ تا شهریور۱۴۰۳ حدود ۲۴ تن محصولات آرایشی، بهداشتی و غذایی معدوم شده است.

وی همچنین از بازرسی واحدهای فروش و تولید موتورهای شارژی در کیش خبرداد و افزود: تمام واحدهای تولیدی موتور شارژی موظف به داشتن پلاک شناسایی هستند تا در صورت بروز مشکل پاسخگو باشند.

حیدری با تاکید بر برگزاری دوره های آموزش و بازدید ویژه دانش آموزان از کارگاه های تولیدی و آزمایش گاه های اداره استاندارد کیش خاطر نشان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ارتقاء محصولات سلامت محور تلاش می کند تا جزیره کیش به عنوان پایلوت در کشور مطرح شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است -
آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد -

پایگاه خبری تحلیلی اندیشه کیش | نگاه متفاوت و تحلیلی به اخبار کیش